Vizualioji komunikacija


Ką reikia žinoti, suprasti ir mokėti pritaikyti norintiems būti mūsų komandos nariu?

Pirmiausia turite gebėti įvertinti ir apibūdinti vizualiosios komunikacijos teikiamą naudą bei funkciją, analizuoti, vertinti ir interpretuoti vizualiosios komunikacijos kūrinius.

Vertinant vizualiosios komunikacijos objektą neturėtume naudoti žodžių “gražu”, “negražu”. Tai subjektyvus vertinimas. Pirmiausia turime atsakyti į klausimą, ko siekiame vienokia ar kitokia išraiška - nustebinti, šokiruoti, nuraminti, intriguoti, pralinksminti ar informuoti žiūrovą. Tuomet galime pateikti vertinimą, ar parinkta išraiška tai atlieka.


Kas yra vizualioji komunikacija? 

Vizualioji komunikacija tai vizualiosios išraiškos priemonių rinkinys naudojamas informacijai, nuotaikai, jausmams perteikti. Kitaip tariant vizualioji komunikacija tai žinutės perdavimas vaizdiniu būdu. Pagrindinės išraiškos priemonės naudojamos šiuolaikinės vizualiosios komunikacijos kūrime yra forma, kompozicija, spalva, šriftas.


Kaip įvertinti vizualiosios komunikacijos naudą?

Vertinant konkretaus objekto vizualiosios komunikacijos naudą, turime aptarti, kokios priemonės yra naudojamos ir kodėl. Kokias priemones pasirinkti priklauso nuo to, ką norime pranešti žiūrovui, todėl prieš pradedant vertinti vizualinės komunikacijos objektą svarbu suprasti kontekstą, kuriame šis objektas bus naudojamas. Pavyzdžiui interjero detalė, į kurią žiūrime kiekvieną dieną – laikrodis interjere. Šio objekto dizaino kūrime naudosime visas vizualiosios komunikacijos kūrimo priemones kurios leis mums perteikti kuriamo objekto charakterį ir sukurti funkcionalumą. Šiuo atveju reiktų suprasti kokioje konkrečiai erdvėje bus eksponuojamas šis objektas – jei tai oro uosto laukimo salė, turbūt, laikrodžio funkcionalumas bus svarbiausia, todėl forma turi būti paprasta, šriftas lengvai skaitomas, spalva kontrastinga. Jei laikrodžio dizainą kuriame, tarkim, jaukaus baro interjerui, tuomet išraiškos priemones dizainui reiktų derinti prie bendros interjero stilistikos, paieškoti unikalumo kuriamam objekto dizainui, o objekto funkcija, šiuo atveju, nėra svarbiausia. Jei laikrodis skirtas futuristinio stiliaus interjerui, jo forma turėtų atspindėti būtent šį charakterį.





Siųsk savo CV ir darbų portfolio el. paštu karjera@brandworks.lt